Skullbox

Poate am mai vorbit despre skullbox in diferite posturi, insa de aceasta data voi dedica un post intreg. Voi relua niste lucruri din trecut, asa ca nu ma injurati pentru repetitie.

Cum am inceput ?

Totul a inceput de la scoala, cand cativa colegi glumeau unii pe seama altora parolandu-si calculatoarele. Citisem pe atunci in CHIP ca poti intra pe contul de administrator in Windows, doar daca pe contul respectiv nu era pusa nicio parola. Am reusit noi sa intram pe administrator si de atunci incepea viata mea de “hacker”. Cumparam luna de luna CHIP pentru a mai afla cate un siretlic.

Provocarea cea mare a venit in momentul in care directorul scolii parolase un calculator si nu ne spusese parola. Am incercat sa intreb pe diferiti insi cum pot trece de sistemul de logare in Win XP daca nu stiu parola, iar vechiul truc nu mai mergea. Am tot cautat cu o gramada de search-uri pe google, am inceput sa intru pe chat-ul de la Yahoo Messenger in speranta ca voi gasi un hacker ce ma va ajuta sa trec de panoul de logare. Gasisem pe cineva, un iranian, ce imi spunea sa scot bateria dupa motherboard. Ok, ok dar ce era acest motherboard ? Am incercat sa traduc cu dictionarul..hm nu iesea nimic. Intreaba in stanga in dreapta, nimic. A venit un prieten si mi-a gonit ceata din minte cu motherboard-ul: era placa de baza. Dar daca nu o fi placa de baza is o insemna si altceva ? Clar, nu trebuia sa umblu la placa de baza fiindca cine stie ce se putea intampla.

Am gasit pana la urma programul de care aveam nevoie. Clar, trebuia sa devin hacker cat mai repede cu putinta, fiindca erai tare. Tot ma chinuiam sa fac rost de programe care mai de care mai sofisticate. Gasisem si un forum pe care lumea vorbea despre sparg parola si chesii de genu’. Cum sa intri in remote fara sa stie altii, brese de securitate. Wow, era super tare.

Eram fascinat de forumul pe care il gasisem(actualul hackpedia nu-i mai tin minte numele exact, mi se pare ca era pe subdomeniu gratuit).  Citeam din ce in ce mai multe topicuri ca sa aflu cat mai multe secrete. Si am gasit un topic in care se vorbea de ce s-ar intampla daca ai gasi brese de securitate pe calculatorul cuiva ce ai face ? La un moment dat un tip de acolo spune ca el a intrat pe nu stiu ce PC-uri si ca NU a dat niciun format, nu s-a folosit de datele stocate, ci a creat un fisier in Notepad prin care il atentiona pe proprietar ca este vulnerabil. Super, un asa tip care sa intre pe calculatoare din USA fara sa produca vreo stricaciune. “Asta trebuie sa fie hacker adevarat”, imi spuneam. Asa ca deja eram fanul sau, am dat click la el in semnatura. M-a dus pe o pagina, skullbox. Cica tipu’ care era hacker avea un forum al sau si acolo nu incuraja exploatarea breselor de securitate, ci doar avertizarea proprietarului pentru a “astupa” gaurile.

Nu eram ferm convins ca trebuie sa ma las de prostiile cu hacking-ul, dar un lucru stiam: ca nu e de ajuns sa folosesti programele deja facute pentru a face lucruri rele, ci trebuia sa stii sa programezi propriile tale programe. Ok, sa incepem cu C, fiindca tipul stia asta, ba chiar scria un curs de C. Citind cat mai multe topicuri de pe skullbox, am realizat ca daca stii multe, nu trebuie sa faci rau. Ba mai mult, sa anunti pe owner ca are gauri de securitate. Exemplu imi dadea adminul site-ului. “Daca el nu face rau cunoscand atatea, nici tu nu trebuie sa faci rau”. Si am decis ca programarea pe care o voi invata, nu va fii in scopuri necurate, ci ca sa-ti usureze munca.

Am pasit si eu sfios in skullbox, facandu-mi cont acolo. Multe erau neclare in mintea mea, de fapt, cate erau clare ? Prea putine, tinzand spre deloc. Toti userii incurajau sa postezi daca nu-ti este clar ceva si am facut-o, insa timid. Utilizatorii erau saritori si oriunde nu stiai ceva, ei te ajutau. Am inceput sa prind incredere, iar ca si consecinta numarul postarilor pe skullbox crestea. Spuneam si la scoala  sa intre lumea pe forum fiindca te invata multe lucruri faine. Cu varul meu, numai despre skullbox vorbeam si de ce am mai invatat nou pe acolo. Eram foarte incantati, stand tot timpul pe acolo.

Ce s-a mai intamplat de la initiere.. ce mai este acum ?

De cand sunt user pe acolo, am prins o perioada in care se dorea sa se inchida forumul, fiindca niciun user nu se mai implica si toti asteptau de la adminul cel mare implicare. Atunci, toata lumea incerca sa-l incurajeze pe Agkelos facand promisiune ca ne vom implica. Toti ne-am implicat pentru o perioada de timp, apoi am lasat-o mai moale. Motivul ? Unii erau ocupatii sa se dezvolte pe diferite ramuri pe care le prinsese dupa skullbox. De altfel, toti membrii erau autodidacti si incurajau acest lucru. Ma impresionau placut ce reuseau sa faca singuri si chiar ma ambitionam spunandu-mi ca pot si eu. Au mai plecat useri, au venit altii. Dupa cum spune si vorba aceea “Userii vin si pleaca, skullbox ramane”. Comunitatea s-a pastrat in mare parte, de orice ramura esti interesat gasesti pe skullbox un maestru care sa te indrume si chiar sa te si ajute.

Daca “sounds good” arunca un ochi pe forum poate iti starneste interesul. Cu aceasta cale, multumesc tuturor userilor de pe skullbox care m-au ajutat si m-au indrumat in tot ce le-am cerut ajutorul. MULTUMESC !

6 responses to this post.

  1. Dragut articol si amuzant in acelasi timp.🙂 Ai avut un inceput hacking.3xforum daca spui despre hackpedia actual.Oricum acum numai exista aceleasi lucruri acolo, s-a schimbat de mult aceasta parere.

    P.S : Nu ai spus concret ce ai invatat de pe skull,insa daca este o echipa talentata si cu care poti purta discutii.Merita vizitat🙂

    Reply

  2. Ce am invata de pe skull ?
    In primul rand, am invatat ca trebuie sa cauti pe google pana iti ies peri albi in cap, inainte de a posta si de a cere mura in gura.
    In al doilea rand, am prins drag de php si html de la Agkelos.
    Am invatat ca trebuie sa fii autodidact si ca orice mic ajutor diminueaza satisfactia personala.

    P.S. Vreau sa multumesc si catorva useri cu care am mai vorbit si m-au ajutat: Agkelos, DarkByte, astan, tw8, smash. Poate mai sunt si altii, imi cer scuze daca nu i-am enumerat pe toti.

    Reply

  3. E bine sa afli asta.Si ma bucur ca ai avut parte de ajutor de la inceput ca sa spun asa, eu nu am avut norocul.Am invatat singur ca trebuie sa te chinui singur daca vei dori sa faci ceva, si foarte foarte foarte rar cer ajutor cuiva,pentru ca in marea majoritate a cazurilor nu primesc ajutor sau intrebarile raman fara ecou datorita tampeniilor ce le scot :))

    Reply

  4. Criză, criză, criză…Peste tot se vorbeşte de asta!😐 Ok, nu te-ai plictisit?
    Şi ce poţi să faci?
    Uite o alternativă:
    hai să concepem un playlist anti-criză, anti-politică de 2 lei, anti-manipulare şi prostire în masă.
    Să vedem cine câştigă!😀

    http://roxannetrohmaniac.wordpress.com/2009/07/20/stereophonics-reteta-galeza-pentru-criza-i-think-not/
    Dă-o mai departe.😀

    Reply

  5. Posted by Rila on August 1, 2009 at 14:19

    Da varule ai dreptate,ce stiu acum stiu in mare parte de pe skullbox si de la tine care m-ai indemnat sa ma inscriu pe skullbox,de acolo am inceput sa inteleg lucruri noi,am fost ajutat iar cand am invatat cate ceva am ajutat si eu pe altii.Mai tarziu cand Agkelos a hotarat sa desfiinteze forumul m-am bagat repede si am linistit spiritele daca pot spune asta:D.
    Tin sa te anunt pe tine si pe ceilalti cititori ca skullbox are un “fratior” numit nethelp,il puteti gasi la adresa: http://www.nethelp.ro ,va asteptam acolo cu problemele si cu ajutorul vostru pentru a dezvolta forumul!

    Reply

  6. Iti doresc un Craciun Fericit si un an nou de doua ori mai bun decat acesta! Sper sa-ti aduca Mosu’ diseara, tot ce iti doresti!

    Sarbatori fericite!

    Reply

Leave a Reply

