Primul an de liceu

Multi “boboci” ma intreaba cum a fost in clasa a noua, care este prima impresia s.a. Haideti sa va explic cum a fost la mine. Va avertizez o sa dureze ceva pana cititi tot, deoarece o sa includ si povestiri despre cum am ales profilul actual.

Eram cu 2 luni inainte de a completa dosarul cu profilul la care doream sa intru. Scopul meu pentru mai departe era informatica si toate referintele ma conduceau catre profilul mate-info cu informatica intensiv, ca acolo ar fi fost cel mai bun profesor. Cert este ca eram convins ca acolo voi bifa ca prima optiune. Parintii mei mi-au spus ca totul depinde de mine, ca nu vor sa decida in locul meu, insa sa am grija unde merg, fiindca s-ar putea ca mai tarziu sa regret.

In mintea mea, totul era clar mergeam la informatica intensiv, deoarece acolo se facea info la greu. Intr-o zi, am vazut pe un site local ca 2 prieteni de-ai mei mai mari(a se citi clasa a 11-a)  au fost in Bulgaria cu nu stiu ce proiect, parteneriat, nu mai imi aduc bine aminte. Cert era ca cei 2 erau la clasa de engleza intensiv, cea care se vehicula ca era cea mai buna din liceu. Usor, usor am inceput sa imi pun semne de intrebare daca este bine sa merg in partea opusa, la info intensiv. Ma uitam in jur si majoritatea cu rezultate era de la clasa cea mai buna.

Pe atunci eram deja membru al skullbox si cei de pe acolo autodidacti si strigau sus si tare ca daca vrei performanta trebuie sa te pregatesti singur. Scoala nu te poate duce la performanta, daca tu nu muncesti de n ori acasa. Mai ales ca a reusi de unul singur, aduce bucurii mai mari.  Asta nu inseamna ca daca ai un profesor bun indrumator nu te ajuta deloc si trebuie sa ii dau cu piciorul. El iti poate da solutia pentru niste drumuri pe care de unul singur le-ai fi batut de 10 ori. Parintii mei, de asemenea, imi spuneau ca daca va fii nevoie voi face si meditatii la informatica.

Toate acestea la un loc, m-au convins sa aleg profilul matematica informatica intensiv lb. engleza, pe motiv ca acesta este un profil mult mai deschis decat toate celelalte. Si asa si este, oportunitatile sunt multe, totul trebuie sa muncesti, sa iti dai interesul. Nu te poti duce la scoala si cu orele de acolo sa faci performanta, daca tu nu iti doresti si nu ai vointa. Trebuie sa muncesti in afara scolii de 10 ori mai mult decat o faci acolo. Nu exista materie la care sa nu aiba rezultate mentionabile cei de la profilul de lb. engleza intensiv. Intr-o buna parte se datoreaza si profesorile care sunt mai exigenti si ridica stacheta, tocmai pentru a putea face performanta.

Ok, ok.. am dat cu batul pe profilul de intensiv engleza ca prima optiune. Ma incadram si la medie era totul fain. Pac, pac a trecut vacanta si noul an scolar a inceput cu un examen de limba engleza pentru a se stabili nivelul de cunostinte: incepator si avansat. Am trecut si peste el si a inceput noul an scolar. Primele 2-3 zile au fost de acomodare atat cu colegii si clasa cat si cu profesorii. Acestea au fost urmate de binecunoscutele teste predictive pentru a vedea omu’ ce cunostiinte ai din scoala generala pentru a decide de unde sa inceapa cu predatul noii materi.

Am inceput sa intram, cum se spune, in paine si materia incepea sa fie grea. Poate si din cauza faptului ca odata ce am auzit ca am intrat la liceu, ne-am usurat prea tare, poate prea tare incat am uitat cam ce invatasem pentru tezele unice. Incepusem sa simpatizam pe unii profesori, fiindca stiau cum sa ne fie pe placul nostru  si astfel ne intelegeam ok. Orele deveneau din ce in ce mai grele, pierdusem firul materiei si nu mai intelegeam deloc. Cunostintele din urma pe care trebuia sa le avem, nu le avea si tot asa. Asadar, nici nu trecuse primul semestru si deja unii au cedat si isi doreau sa se mute la filologie fiindca ni se spunea ca este mai usor. Un coleg a facut pasul cel mare si a disparut dintr-o data dupa un weekend. Alti cativa erau pe lista de asteptare, trebuiau sa astepte finalul semestrului pentru a nu se face un talmes-balmes cu note si medii.

Venise o perioada in care toata clasa era intr-o depresie profunda si toata lumea isi plangea de mila ca nu se mai poate si trebuie sa ne mutam.Insa, apare acel insa care prevesteste ceva mai bun, am reusit sa depasim acea stare si eram o clasa fericita(:D). Unii au renuntat sa se transfere si toata lumea era fericita.

Deja in al doilea semestru incepusem sa ne intelegem din ce in ce mai bine atat cu profesorii cat si cu colegii, parca acum o jumatate de am nu eram noi aceia care ne uitam unul la altul si ne tratam ca niste ciudati. Adevarata valoare a profilul acesta am descoperit-o in momentul in care nu era olimpiada la care colegii mei sa nu ia locul 1. Era regula: sambata era faza judeteana, deja luni cei care participau erau la nationala. Mai ales Silvian si Simona pe unde mergeau luau numai locul 1. Pentru aceasta merita numai felicitari !

Concluzie: In prima parte a anului scolar la profilul de mate-info intensiv engleza este rupere, atunci ai momente in care zici “mama, de ce m-am dus eu la profilul asta”, dar apoi dupa ploaie vine si soare si totul va fi ok. Te vei bucura ca ai ramas acolo unde ai ales prima oara.

P.S. Cu ocazia acestui post as vrea sa felicit pe toti profesorii liceului, fac o treaba buna. Plus, doamnei Stancu Rodica si domnului Chitu Lucian care m-au ajutat la info.

P.P.S Imi cer scuze pentru greselile de gramatica si ortografie pe care le am.

6 responses to this post.

  1. Posted by silvianus on July 8, 2009 at 00:16

    multumesc! si tu meriti felicitat, esti prea modest, nici macar nu ai mentionat nimic de mentiunea MEdCI de la CIA… deci, cum spuneam, esti deosebit, fata de mine… eu nu as fi putut rezista, sa nu precizez asa ceva, undeva, intr-un colt mic. Felicitari!
    te iertam, nu esti singurul😉

    Reply

  2. Nu e frumos sa te lauzi singur. Decat 2 vorbe vreau sa spun in legatura cu CIA “Dumnezeu m-a ajutat !”

    Reply

  3. Iti spun eu ca ai facut cea mai buna alegere. Dupa clasa a 12-a o sa vezi cate oportunitati o sa ai, cand lumea va afla ce ai terminat. Bine, asta nu e o polita de asigurare. Trebuie sa mai muncesti si in timpul liber, sa renunti la iesirile zilnice in oras, si, poate cel mai important, este sa iti propui ceva si sa te tii de acel lucru. Fixeaza-ti tinte lunare. Trebuie sa iti spui: “luna asta dezvolt partea de securitate”, “luna viitoare ma ocup de promovare” si tot asa.

    Daca le faci aiurea si doar cand ai chef nu o sa-ti iasa nimic.

    Reply

  4. Ştiinţele naturii sunt oricum mai tari.😀 + engleza intensiv, dacă ai prins unul din cele 28 de locuri B-) [Tulcea, liceul teoretic ‘Grigore Moisil’ – cel mai bun :)]

    Reply

  5. In judetul meu,si la liceul unde sunt info intensiv are cele mai multe rezultate,desi nu e o clasa extrem de stralucita la informatica.🙂

    Reply

  6. mersi, postul tau mi-a folosit la o compunere la inceput de a 10-a🙂 10x

    Reply

Leave a Reply

