Ajuta ca sa fii ajutat

De cate ori nu ni s-a cerut ajutorul in anumite chestiuni si noi am considerat ca este mai bine sa nu raspunde, deoarece nu era de nasul nostru persoana respectiva ?

Si de cate ori nu am cerut noi ajutorul si ne asteptam sa-l primim, dar nu l-am primit si am inceput sa le zicem de bine si de rau ?

Intotdeauna, ne-am supraevaluat puterile si ne-am considerat mari si tari, nu de nasul oricui si ne-am dorit sa fim printre cei mai puternici, printre cei pe care ii admiram. Tot ce era de la ei in jos, nu era de nasul nostru. Am crezut ca noi meritam sa primim ajutorul lor, dar cand am primit o cerere din partea celor “neimportanti” am ignorat-o deoarece erau slabi.

Niciodata nu ne-am pus intrebarea de ce suntem ignorati de cei mari, ci doar i-am injurat ca nu ne dau o mana de ajutor. Stop cadrul este o tehnica interesanta, la care am fi putut apela pentru a face o trecere in revista a celor intamplate in trecute si a analiza diferitele evenimente. NU, am preferat sa continuam cu ignorarea celor mici.

De fiecare data cand ni se va cere ajutorul sa ne gandim de 2 ori inainte de a spune nu. In primul rand, gandeste-te ca tocmai ai primit ajutorul de la cineva important si nu, nu era obligat sa te ajute, nici nu te-a considerat tare. Te-a ajutat prin simplul fapt ca ii place sa ajute pe cei din jur, sau se simte dator sa ajute la fel cum a fost ajutat.

In al doilea rand,  la un moment dat vei avea si tu nevoie de ajutor din partea cuiva: un sfat, o parere, o ceva. Care cu siguranta te va ajuta enorm. Poate pana acum nu ai avut nevoie de ajutor si te gandesti ” De ce sa-i ajut pe ceilalti ca pe mine nu m-a ajutat nimeni ?”. Pentru simplul fapt care spune ca “Dupa cum faci, asa ti se va rasplati“. In cazul nostru, vei avea nevoie de un sfat de la cineva important si nu il vei primi.

Incearca sa te pui si in pielea celuilalt cand vei cere o parere. Cu ce ocazie sa iti raspunda tie ? Esti mai “tanar” decat el si nu are nimic de castigat direct ca te ajuta pe tine, insa, ii face placere sa ajuta pe ceilalti sau este dator moral sa ajute la randul sau.

2 responses to this post.

  1. Mie intotdeauna mi-a placut sa ajut . In limita posibilitatilor desigur.. Cand fac un lucru sau un gest sau orice care ajuta pe cineva , ma simt mai “uman” daca pot sa spun asa. Ma simt bine , multumita in sinea mea, chiar poate fericita ca am putut sa fac ceva bun. Dintre toate sentimentele pe care poti sa le ai , acesta se situeaza pentru mine printre primele. E ceva ce nu gasesti oriunde , e ceva ce te satisface intr-un mod diferit . Diferit de iubire , de simpla bine dispunere sau de micile lucruri care iti fac viata mai frumoasa. Si de ce sa nu ajuti? Nu ai nicio retinere…e un lucru ce se practica de la inceputurile speciei umane pana acum.

    Reply

  2. Da, da, şti ce bine este să ajuţi pe cineva înainte de a avea tu nevoie să fi ajutat? Te simţi extraordinar. Te ridică la nivelul 2.

    Reply

Leave a Reply

