Tine-te de program

De fiecare data cand ne stabilim un deadline o facem superficial, cu alte cuvinte il facem in capul nostru dintr-o obisnuiti, nici pe departe de a ne tine de el. Prima data suntem hotarati sa nu-l incalcam, orice s-ar intampla in 5 minute am plecat. Incepi si te apuci de o treaba si arunci un ochi pe ceas, ca nu cumva sa depasesti limita.

SOC ! Au trecut alea 5 minute si noi nu am ne-am terminat treaba. Acum, lucrurile stau altfel, suntem intr-o “treaba” pe care nu o putem taia asa, doar de dragul de a ne tine de cuvant. Acum si cu 2 minute in sus si cu 2 in jos, tot aia este. Nu moare nimeni daca mai stau 2 minute sa termin treaba. In 2 minute te incadrezi ca doar nu iti dai doctoratul. Stai putin si parca cele 2 minute trecute te striga de parca ai avea ceva ce sa le dai. Vezi ca treaba nu decurge conform planului, incerci sa fixezi un alt termen putin mai indepartat ca sa ai timp berechet pentru a-ti termina treburile importante pe care tocmai ti-ai amintit ca le ai. Termini intre timp si vezi ca timpul nu a trecut. Pai stai, frate, ca doar nu inchidem inainte de vreme, hai sa ne bucuram de cele 30 de secunde ramase. Pac, pac si ai intrat intr-o alta parte. Ups ! Au trecut, hai, dai viteza ca sa nu depasesti cele 30 de secunde in plus. Ai terminat… fiew.. nu ai mai incalcat acel deadline pe care ti l-ai fixat ! Bun ! Acum sa ne apucam de urmatorul task pe care il avem de facut. De obicei. task-ul ce urmeaza este principalul vinovat pentru intarzierea noastra. Gandul ca trebuie sa facem acel lucru te face sa mai stai peste program. Incepi si sa faci task-ul nou si dupa ceva timp realizezi ca ai cam depasit timpul si trebuie sa inchizi, chiar daca nu ai terminat, ca doar mai este timp si pentru altele. Doar nu o sa dai programul peste cap pentru ca mai ai tu de facut ceva..

Hai ca am aberat destul, acum sa exprim ideea principala. Din cauza faptului ca nu esti bine organizat si hotarat sa pui piciorul in prag atunci cand este cazul, ajungi sa te “ruinezi”. Scuze pentru termen, stiu ca este foarte dur si exagerat, dar nu mi-a venit altul in minte la acel moment. Mereu ai sa aplici asa(ca mai sus) si intr-o zi vei realiza ca dai “chix”. Ai de prezentat task-ul cu pricina si iti dai seama ca nu e gata, nici pe departe de a fi gata si tu mai ai pe ceas fix x ore. Atunci vei trage tare sa duci la bun sfarsit pentru a nu pierde increderea cuiva si ignori celelalte treburi pe care le ai. Si cum toat acest lucru creeaza un lant, vei ajungi sa pierzi ceva sau sa alegi metoda sa lupti in continuare sa indeplinesti sarcinile si te vei “distruge”. Usor, usor te vei distruge si vei ajunge in pragul disperarii .. nasol moment !

Exemple care sunt potrivite: temele de la scoala, articole de predat, proiecte de terminat, etc. Lista are nenumarate optiuni pe care le stiti fiecare dupa caz la caz.

Asadar, aveti grija cum amanati sarcinile care sunt mai importante ca nu iti va fi bine. Tine-te de program, sau pune in programul tau treaba mai grea la inceput si apoi vei putea trage mata de coada din alte activitati mai putin importante.

P.S. Scuze ca am fost cam mistocar in prima parte, dar sper ca ati prins ideea !

4 responses to this post.

  1. Posted by Eve on March 17, 2009 at 17:20

    imi plac titlurile alese, iti starnesc curiozitatea . continua sa postezi, orice exercitiu e bine-venit , imi plac tinerii care au opinii 😉

    Reply

  2. Posted by pasarila on March 17, 2009 at 17:30

    Mersi de aprecieri ! si .. te mai astept pe aici !

    Reply

  3. Asta se intampla zilnic dar nu am ajuns sa ma ruinez. Nu inca.. Adica , cu toate ca toata ziua zic ” hai ca dorm si eu 2 ore si ma trezesc la 5 si ma apuc de lucru” si defapt ma trezesc la 7 si nu imi mai arde de nimic , chiar daca zic ” pff..ce emisiune tare, hai ca mai stau 10 minute” si defapt dupa ce se termina emisiunea ma mai si uit la un film, cumva cumva tot o scot la capat. Asta probabil ptr ca nu am ajuns la stadiul unde sa am posibilitatea de a ma “ruina” in vreun fel. Deci in concluzie as putea spune ca mie imi place balamucul , si nu programul organizat. Stiu ca nu e tocmai indicat , dar ma simt mai bine facand lucrurile cum imi pica in mana. [ lasa ca ma invat eu minte odata si odata…]

    Reply

    • Posted by pasarila on March 17, 2009 at 20:10

      O sa vina momentul in care o sa fii “prins” in cateva activitati si mort copt trebuie sa le duci la bun sfarsit ca altfel se termina prost. Sa vezi atunci ritm alert ce o sa fie si ce trebuie sa faci in timpul ala se amana ca ai deadline pe x ore… si tot asa se degenereaza tot .. :p

      Reply

Leave a Reply

