Greselile un rau necesar

De multe ori cand intalnim o situatie mai speciala si nu “iese” asa cum ne asteptam sau ne doream, ne mahnim, ba chiar ne suparam. Avem ganduri amare, cheful lipseste, deoarece am investit emotie, timp si speranta in lucrul cu pricina. Uneori, din cauza unor esecuri de proportie ne schimbam optica si nu dorim sa mai avem de a face cu lucruri care ne sunt dragi, dar care au devenit antipatice din cauza unor clacari. Greseli pe care le facem neintentionate sau intentionate, alegand varianta cea mai putin dureroasa pentru noi.Aceste esecuri de care avem parte nu trebuie sa ne fie “fatale”, ba mai mult sa fim scarbiti de noi insine pentru greseala facuta

Trebuie sa invatam din orice pas gresit.Optica asupra intamplarilor nefericite trebuie schimbata. Orice situatie nefericita trebuie luata si judecata la rece si scos din ea ideile principale. De asemenea, toate aceste idei trebuie sa le inmagazinam bine si situatiile asemanatoare pe care le vom intalni sa le filtram, iar ca mod de testare sa folosim greselile pe care le-am facut la situatia precedenta.

Partea plina a paharului trebuie vazuta, si anume ca nu ni s-a intamplat in situatii mai dificile, care sa ne “coste” mai mult. In concluzie, toate intamplarile nefericite de care avem parte trebuie tratate ca atare, adica sa nu ne intristeze foarte tare pentru a avea puterea de a “diseca” problema pentru a nu mai repeta greselile.Mai mult, greselile pe care le fac cei din jur trebuie sa le tratam ca fiind ale noastre. Nu trebuie sa avem o stare de indiferenta de genul “eh, i s-a intamplat. daca eram eu in locul lui altfel ar fi stat problema” si sa ne laudam ca noi nu suntem ca si ceilalti. Noi intotdeauna cand avem comportament similar cu cel care s-a “fript” judecam pe “vinovat” si spunem ca s-a intamplat din x si y factori care tin strict de “inculpat”. Niciodata nu trebuie sa schimbam comportamentul daunator, ci doar aratam cu degetul si spunem cu un aer detasat si important “noi nu facem ca el”.

Deci, de acum inainte sa tratam orice problema pe care o intampinam cu “partea plina a paharului” si sa ne fie de folos. Toate aceste greseli pe care le facem noi sau cei din jur ne sunt date pentru a ne intelepti si nu trebuie sa radem sau sa judecam pe cei care “s-au facut de ras”. De ras este cel care nu trage nicio invatatura din pasii gresiti pe care ii face sa ii vede.

P.S. Sunt cam obosit si greselile pe care le veti gasi in textul de mai sus, va rog sa le raportati.

7 responses to this post.

  1. Adevarul e ca am observat si eu un lucru asemanator. Se intampla in viata sa faci o greseala imensa sau sa ai parte de o nereusita , in care ai investit sentimente si sperante multe multe , care sa te afecteze asa de tare , incat acele mici greseli care inainte iti faceau “viata amara” acum nici sa nu le mai sesisezi. si nici sa nu iti mai pese de ele. Cat despre “partea plina a paharului” , intradevar este “indicat” sa fim cat mai optimisti si sa ne traim viata cat mai frumos , ca doar una avem. Mi-as dori sa fiu si eu un optimist incurabil , dar cu timpul am intampinat anumite obstacole care m-au transformat intr-un pesimist. Totusi cred eu ca pentru un pesimist sunt destul de optimista…;))

    P.S: Ti-am sesizat greselile , dar si eu sunt franta de oboseala deci las altcuiva misiunea de indeplinit.

    Reply

    • Posted by pasarila on March 6, 2009 at 23:31

      Ideea postului meu este ca trebuie sa invatam din greseli, nu sa le luam ca pe o nenorocire si atat.

      Reply

    • Posted by ana on March 29, 2009 at 12:34

      Ioana permite-mi sa te corectez si sa iti spun ca de multe ori ceea ce ni se intimpla in viata e din cauza noastra suntem liberi sa alegem ceea ce noi credem ca este bine pentru noi insa, nici macar nu ne cunoastem de multe ori ,ne facem rau crezind de multe ori ca facem fata unor situatii obligindune de a iubi pe cineva chiar daca in acelasi timp simtim ca nu e persoana potrivita ,adica lipsa unei relatiei comunicative iti aduce numai suferinta ….e imp. sa intelegi de ce acele mici greseli care inaite iti faceau “viata amara” acum nu le mai dai importanta pentru ca in acele mici greseli era personalitatea ta, orgoliul uman te faceau sa intelegi ceva?Te-ai intrebat de ce nu poti sa accepti anumite chesti si aveai limite…? astept rasp…

      Reply

      • Acele mici lucruri , sau mari , care se intrezaresc in viata mea si pe care nu le pot accepta sunt din cauza orgoliului. De multe ori , eu nu prea am orgoliu. Poate in situatiile in care ar trebui sa am doar ca sa nu fiu vazuta ca “o fraiera” , nu am. Sunt un fel de acea persoana ” as face orice numai sa nu..sau doar sa..”. Eu vad lucrurile din aceasta perspectiva pentru ca anumite lucruri mi-au marcat viata si m-au invatat ca nu orgoliul e mai presus de toate, dar e imposibil sa il evit. Uneori nu eu il folosesc pe el , ci el pe mine.

  2. Posted by Laura on March 10, 2009 at 17:27

    Hai lasa greselile si LA MULTI ANI , VALI! >:D<:X Te iubim , sa te faci mare ;))

    Reply

  3. Eu iti zic doar La multzi ani si te iubesc! >:D< Esti destul de “mare” :))

    Reply

  4. Posted by pasarila on March 12, 2009 at 12:45

    Va multumesc !! :*

    Reply

Leave a Reply

