Succesul in viata

De curand m-am inscris pe infoarena pentru a-mi testa si consolida cunostintele de informatica. Problemele de acolo sunt destul de dificile si m-am gandit sa intreb pe forum de unde sa incep, gandindu-ma ca baietii de acolo au experienta si ma pot indruma spre o cale anume. Nu voiam sa incep singur deoarece nu stiam de unde sa incep si nici cum sa le rezolv, pe scurt ma invarteam in jurul cozii si nu reuseam nimic. M-a impresionat placut promptitudinea cu care au raspuns si cel mai mult m-a “atins” postul motivant al lui devilkind:

Insa atunci cred ca am crescut cel mai mult, chiar daca toate problemele erau grele, daca erai interesat si iti placea sa lucrezi, te documentai, intrebai pe forum, cautai hinturi stanga dreapta, stateai o saptamana sa rezolvi o problema, insa cand o rezolvai aveai o satisfactie imensa si chiar simteai ca ai acumulat foarte multe cunostinte noi.
Intre timp au aparut multe probleme noi, accesibile pentru elevi mai mici. Totusi eu in continuare consider ca acea modalitate de lucru e cea mai buna daca vrei sa ajungi in varf. Sa lucrezi numai probleme care nu sunt de “nasul” tau. Iei o problema, ti se pare rupere, nu ai absolut nici o idee cum se rezolva, te gandesti cateva ore singur, dupa aia cauti hinturi pe forum, te mai gandesti o vreme la ea, mai intrebi dupa aia printre prieteni cum se face.

Am stat bine si m-am gandit asupra acestui fapt si am ajuns la concluzia ca tot ce nu este de nasul tau e pentru tine. Cam asa ar trebuie sa “actionam” in fiecare domeniu in care dorim sa facem performanta. Totul trebuie sa nu fie de nasul nostru, in caz contrar ne-am culca pe-o ureche fiindca suntem cei mai buni. Intotdeauna trebuie sa ridici stacheta, chiar daca nivel competitiei este mai jos, tu trebuie sa te “calesti”.In momentul in care te antrenezi cu adversari mai slabi, mereu te vei considera bun si cand vei ajunge pus fata in fata cu “problema” pentru care te-ai pregatit, vei vedea ca ceva nu decurge conform planului. Avand un adversar “strong”, te vei stradui din rasputeri pentru a-l ajunge, mai mult a-l dobori .

De asemenea, rezolvarea problemelor de nivel ridicat implica si munca. Munca are un rol covarsitor in asigurarea succesului in planurile in care lupti sa ajungi in varful piramidei. Dupa cum spunea si proverbul “munca este bratara de aur” cat si “munca innobilieaza pe om”. Asadar, trebuie sa invingem starile de “nechef” si sa luptam din greu pentru invingerea adversarului. Desigur, in momentul in care l-ai facut K.O. vei avea parte de o bucurie nestavilita.

A treia “componenta” care nu trebuie sa ne lipseasca este credinta in Dumnezeu. Totul este in zadar, daca nu este si Dumnezeu acolo.

Cam atat am avut de spus, sper ca v-am motivat cu acest post.

8 responses to this post.

  1. Hai ca parca astenia asta a disparut asa cu postul asta. Inainte imi spuneam si eu ca orice copil nematurizat: “lasa ….timpul le rezolva pe toate”. Acum cand am si eu un neuron in plus am realizat ca viata o sa fie tare grea si ca sa am succes o sa fiu nevoita sa fac trei lucruri : Munca, Munca si Munca. Ma sperie gandul sincer , as ramane copil . Dar timpul le rezolva pe toate..:))

    Reply

  2. Posted by pasarila on March 5, 2009 at 20:48

    Nu uita si de celelalte doua “ingrediente” .. sunt foarte importante.

    Reply

  3. Ca sa reusesti in viata asta trebuie sa muncesti, sa renunti la unele momente de distractie, sa stii cum sa-ti gestionezi timpul si sa vrei sa ajungi undeva. Sa ai un “target”, si o lista de prioritati.

    Pe langa astea un mic de noroc, si credinta.

    Reply

  4. Frumos post, atâta timp căt îţi doreşti să faci ceva, nimeni nu te poate opri. Da, ai dreptate, satisfacţia când face ceva bine, chiar foarte bine, este ca o beţie (deşi nu am fost niciodata beat), eşti in propria lume, eşti euforic. Dar până să ajungi aici ai nevoie de muncă, multă muncă, puţin noroc şi de cineva care să iţi lumineze mintea.

    Succes la învăţat pentru olimpiada judeţeana de informatică (OJI), să imi zici lunea viitoare că pleci la Galaţi!🙂

    Reply

  5. Confucius spunea “Invata si din cand in cand repeta. Nu-i asa ca e placut?”. Pentru a avea succes e bine sa ne informam si apoi sa repetam ceea ce am invatat din cand in cand pentru a aduce informatia bruta la un nivel mai inalt.

    Cand incerci sa rezolvi ceva ce nu e de nasul tau lucrezi foarte mult instinctiv. Nu stii sigur ce faci. Mai mult carpesti decat sa muncesti. Cert e ca genul asta de studiu te face sa cresti foarte repede. Daca dupa ce ai prins ideea in mod intuitiv repeti, informatia se intipareste bine in minte si o poti folosi oricand.

    Deci, dupa cum spuneai, hai sa ne apucam de probleme care nu sunt de nasul nostru😀

    Reply

  6. Posted by pasarila on March 6, 2009 at 13:44

    @Silvianus: Doar in excurie plec la Galati.
    @Agkelos: Ok, dai drumul !

    Reply

  7. Posted by devilkind on March 15, 2009 at 20:16

    Wow, nu ma asteptam sa fie asa motivant postul meu :-?? Anyway ma bucur sa stiu ca lumea e de acord cu ce am zis eu acolo si cu filosofia mea asupra invatatului😀

    Reply

    • Posted by pasarila on March 15, 2009 at 22:31

      Voi incerca sa ma tin de aceasta “reteta” pe care am construit-o cu ajutorul tau😉

      Reply

Leave a Reply

