Ce facem cu cainii nimanui ?

In zonele de pe langa ghena de gunoi isi au adapostul niste caini fara stapan. Din nefericire asta seara am fost sa duc gunoiul si in apropiere de ghena m-au intampinat niste “baieti”, care se ocupau cu strajuitul ghenei de gunoi. Misunau linistiti intr-un grup de 10 “indivizi” si latrau care-ncotro, adica degeaba.M-am oprit in fata unei scari de bloc incremenit de frica(am o obsesie cu cainii). Am cercetat imprejurimile si nu am gasit nicio pietricica, asa ca am decis sa nu avansez sa riscam sa fiu imprejmuit. Am asteptat 30-60 sec un latrat, care, iata, nu a intarziat sa apara. Acesta avea sa fie sunetul de atacat sau ceva asemanator ca dintr-o data m-am pomenit inconjurat de 4-5 caini care latrau ca “maniosi”. Am asteptat linistit, sau nici chiar, tremuram putin, sa treaca toata “harmalaia”, dar din pacate nu trecea. Din cand in cand isi mai aminte un caine sa mai zica una, alta. Salvarea mea a venit de la o doamna ce era in preajma ghenei si a venit si mi-a luat gunoiul si m-a sfatuit sa nu imi mai fie frica, ci din contra sa vorbesc cu ei.   Mi se pare putin cam nasol acest sfat, adica la un “atac” din asta incep sa dardai din toate balamalele si nu prea mai imi arde de vorbit cu cainii.

Care ar fi solutia ?

Singura solutie viabila, in opinia mea, este strangerea acestor animale “nevoiase” si ducerea lor intr-un spatiu exclusiv lor, cu alte cuvinte intr-un adpost de animale. Am ajuns la aceasta concluzie, deoarece am luat prin excludere celelalte variante pe care le am. Sa dai cu pietre nu este o solutie buna pentru unul ca mine, adica imi este mila sa dau cu piatra sau cu orice altceva care sa ii raneasca. Stiu, pot fi muscat, dar ma gandesc ca asa au fost ei lasati pe pamant sa actioneze dupa instinctul lor si consider ca isi “fac” treaba. Sa le dai otrava este si mai nasol, adica nu te tine sa dai cu piatra, dar barem sa ii omori. Cam tot ce tine de violenta asupra acestor animale este exclus. Aceste metode poate le vei folosi vreodata cand nu o sa ai alta solutie, adica sa alegi intre a fi muscat sau a scapa. In cazul meu nu s-a pus problema de “viata sau moarte”, ci doar asa un latrat de amenintare. Am mai auzit si o alta metoda, si anume in momentul in care se ia un caine dupa tine sau procedezi si tu pe acelasi sistem si sa te iei si tu dupa el. In cazul de fata nu l-am considerat util deoarece mi-a fost frica sa nu fiu “luat pe la spate”.

Voi ce metode aveti de a va proteja impotriva cainilor ?

11 responses to this post.

  1. Posted by greatpurge on February 26, 2009 at 17:32

    Imi pare rau ca postez ceea ce gandesc doar citind titlul.Nu am dispozitia necesara sa citesc o dezvoltare pe tema asta.Eu gandesc asa .Sa fie eutanasaiati sau daca va pare rau si ii iubiti prea mult , sa ii luati acasa, sa le dati de mancare si sa dormiti cu ei in pat.Ar fi culmea sa amenajam spatii pentru milioane de caini si sa plateasca cine ? Tot de la bugetu statului ? Pai nu e pentru invatamant , cercetare si sanatate da acu dam la caini .Hai ca daca spune cineva asa ceva poate sa isi bage un trancan in gura si sa isi zboare creierii.Si eu iubesc cainii , dar la tara , nu in fiecare apartament.Rolul unui caine nu e acela de companie , ci de aparare, dar voi de cine va aparati ? de fantasmele de politicieni care apar la tv : )

    Reply

  2. Facem si noi ce putem sau ce au facut celelate tari. Nu ma intreba cum ca nu stiu. Tot ce stiu e ca in celalte tari europene nu prea exista astfel de “paduchi” imprastiati ca moleculele la fiecare colt de strada dar cumva cumva au scapat de ei. Eutanasierea nu cred ca ar fi o solutie, mi se pare mult prea crud . Cum sa ucizi un animal de companie? Daca e agresiv si nici macar nu poate fi adoptat , in cazul asta poate , si chiar asa tot e crud. O cusca mare, pentru milioane de caini nu exista..deci de inchis nu ii putem inchide. Eu zic sa ii castram , si ii lasam sa traiasca in pace pana numarul se diminueaza. Totusi nu cred ca asta au facut si celelate tari :)) Deci…ei ce au facut ?

    Reply

  3. Pentru probleme mari, sa se aplice masuri dure. Eutanasierea mi se pare cea mai la indemana solutie. Asa au facut si tarile vestice. Doar 5% din caini au bagat in adaposturi, unde vine lumea si adopta. Dar la noi e imposibil sa se faca asta:

    La noi sunt babe, babute, “iubitoare de animale” care hranesc toata javrele pe la colturile blocurilor. Si cand vin hingherii sar in sus, ca niste nebune.

    Reply

    • Posted by pasarila on February 26, 2009 at 21:31

      Pana sa ajungem sa aplicam metodele strainilor, trebuie sa ajungem la nivelul strainilor. Noua ne lipsesc multe din “comportamentul” strainilor si trebuie sa mai progresam. Cainii ar avea o ultima prioritate in opinia mea. Si totusi, nu consider treaba cu eutanasierea as considera-o nu prea grozava. Alta solutie nu am, dar in niciun caz nu as recurge la eutanasiere.

      Reply

  4. Posted by Laura on February 27, 2009 at 15:44

    Toata treaba asta cu animalele abandonate, tot din vina noastra se intampla. E ceva gen “eu te-am facut, eu te omor” asa si cu bietii caini “eu te-am cumparat si te-am avut, eu te arunc si iti provoc o viata mizerabila”. Nimeni nu se gandeste ca asa cum si noi avem un suflet si asa cum si noua ne este frig si foame si sete, asa le este si lor. Si eu fac parte din categoria “babute iubitoare de animale” (dupa cum spunea Razvan) numai ca nu ii hranesc; un caine nu are tot timpul nevoie de hrana cand vine la tine dand din coada, ci mai are nevoie de ceva ce odata se numea “afectiune”, dar cum noi nu ne exteriorizam sentimentul asta nici fata de semenii nostri, ce sa mai zic fata de bietele animale suferinde, desi ele ar merita mult mai mult.

    Reply

  5. @Laura: hai ca ne exteriorizam. Ai vazut de cate ori iti zic la multi ani pe zi….

    Reply

  6. Posted by Laura on February 27, 2009 at 21:20

    @Razzvan: am observat, am observat😀 Si am observat ca imi zici in continuare chiar daca nu mai e ziua mea :-> Din asta sa inteleg ca ar trebui sa fie ziua mea in fiecare zi.

    Reply

  7. Posted by pasarila on February 27, 2009 at 21:27

    @Razvan: Pai si cadourile unde sunt ? Inteleg, la multi ani, pupaturi, dar cadoul ?

    Reply

  8. Posted by silvianus on February 28, 2009 at 00:47

    eu nu suport câinii, sunt “caninofob”. Singura solutie ar fi sa dispara definitiv… că din adăposturi pot scăpa… ştiu am niste gânduri mai criminale, dar ce să facem, o dată ce eşti alergat de câini prin “frumosul” nostru oraş, nu te mai gândeşti să le dai de mâncare ci.. otravă…
    în fine, trebuie făcut ceva RAPID cu aceşti câini de prin oraş, sunt un real pericol….

    Reply

  9. Posted by greatpurge on February 28, 2009 at 15:43

    fugim dupa ei , dar intr-o lume guvernata de oameni , suntem ridicoli sa fugim dupa patrupede, si daca din greseala ne impiedicam si cadem , ce se intampla atunci daca se napustesc toti ?nu toata lumea e tanara, nu toata lumea are conditie fizica , sunt si copii mici si batrani , ganditi-va inainte sa aruncati cu sfaturi inutile , luati in calcul toate adevarurile omenesti.Nu e vina lor dar intre ei si oameni eu aleg binele omului.Si repet ce am zis mai sus , daca ii iubiti atat dati-le voi de mancare si luati potaile in casa .Daca nu vrei eutanasie dar nici nu vreti sa aveti grija de ei , inseamna ca nu aveti nimic de spus deci cel mai bun lucru e tacerea, adaposturile sa le faceti voi cu banii vostrii nu din bugetul statului pentru ca un caine nu produce nimic :> gata cu explicatiile ca ma injosesc discutand pe o tema evidenta.

    Reply

Leave a Reply

